Ukhwah yang terjalin

Wednesday 13 November 2013

Mendung di tengah hari :')

Assalamu'alaikum.

Dah lame rasanya aku tak meluahkan perasaan pada blog ni. Bukan lama, sudah terlalu lama dan usang. Sepanjang dari blog ni dicipta sehingga sekarang, macam-macam episod dalam kehidupan dah berlaku. Dari status bujang sampailah ke status tunangan orang dan InsyaAllah jika jodoh antara kami masih panjang, status sedia ada bertukar ke isteri orang pada tahun hadapan.

Melalut sudah dari topik utama. Topik hari ini lebih kepada persahabatan. Sungguh, aku rindu kawan baik aku dari sekolah rendah sampai sekolah menengah. Tiada rahsia antara kami, susah senang kami harung bersama. Sama-sama suka, sama-sama kongsi masalah. No jealous2. Indahnya zaman dulu-dulu.

Tapi yelah makin kita dewasa makin ramai manusia yang kita jumpa. Macam-macam ragam. Ragam yang buat kita suka, tak kurang jugak ragam yang buat kau pening kepala. Ye, tak semua rahsia hidup kita, kita boleh share dengan orang kan especially yang private. Kita kena la hormat hak individu. Perggghhh, hak individu siap.

 Tapi ada jugak rahsia yang kadang2 kita kena luahkan supaya tak makan diri dan secara tidak langsung makan hati orang sekeliling. Yang ni memang buat aku sakit hati. Kalau rasa dah terbeban cerita je lah, tak payah nak 'bebai' sorang-sorang. Kan? Lepas tu, aku paling sentap kalau kau tau rahsia aku, bila sampai part kau, kau nak sorok-sorok. Fuhhhhh. Agenda permainan budak darjah berapa yang kau tengah perjuangkan ni? Salah aku jugak sebab bagi kepercayaan 100% kat kau. Kau main permainan budak sekolah rendah, aku balas balik dengan budak sekolah tadika. Adil tak?

Relax, relax, marah tengah menguasai diri. Emosi tengah tak stabil. Hahaha, ayat pun bercelaru, fikiran pun sama naik tak matang macam orang yang aku tengah marahkan ni. Sabo jelah.

'Kalau kita mampu nak gembirakan hati orang lain, InsyaAllah hati kita juga akan digembirakan. Kalau kita selalu menyusahkan hiup orang lain, hidup kita

No comments:

Post a Comment

exercise jari jemari yang chantek tu :D